14. feb. 2016

Den forhadte #Valentinsdag


Det er nok ikke gået ubemærket hen, at i dag er Valentinsdag. Oh jo.. den er god nok!

Egentligt er jeg en af de piger der rynker på næsen, og synes det er noget fjollet noget. Der er et eller andet voldsomt tåkrummende, ved at gøre noget romantisk, fordi man SKAL. I Danmark er vi også lidt i sådan et gråzone agtigt ingenmandsland, hvor Valentinsdag halvt er slået igennem, og så alligevel ikke rigtig. Det er derfor umuligt for folk at afkode hvad deres "elskedes" indstilling er. Forventer de noget? Hader de det? Bliver de kede af det, hvis du ikke gør noget? Det nemmeste ville nok være, hvis man tog den snak i starten af januar.. (læs: lad være med at tage snakken dagen inden, eller værre - PÅ dagen.. hvis i ikke er enige kan det kun gå galt.)

Jeg begik en stor fejl med min ekskæreste. Da Valentinsdag første gang stak sit grimme ansigt frem i vores parforhold, spurgte han mig, hvordan jeg havde det med det. Jeg sagde ærligt, at jeg synes det var lidt fjollet, og ikke gad fejre det - jeg ville hellere overraskes en helt tilfældig mandag. Problemet var bare, at han ikke var særligt romantisk anlagt, så medmindre der var en helt særlig årsag til at være det... ja, så skete der ikke rigtig noget. Hvilket resulterede i, at jeg i løbet af vores lange forhold kun har fået blomster 2 gange, selvom jeg flere gange har nævnt hvor dejligt og romantisk jeg synes det er - også selvom det er dem til 12 kr fra Netto.. og derudover selv måtte planlægge næsten alle vores dates. Man må også bare acceptere at nogle mænd ikke har det romantiske gen i sig. Og så må man jo spørge sig selv, om man gider være sammen med sådan en mand.

Selvom mange kvinder aldrig vil indrømme at de går op i Valentinsdag, eller rent faktisk ikke går op i mærkedagen, så elsker de fleste kvinder når deres mænd er romantiske. På den måde kan manden ALDRIG gå galt i byen, selv hvis kvinden synes at Valentinsdag er opreklameret og fjollet, ville hun alligevel blive blød i knæene over at blive inviteret ud at spise, eller få en buket blomster.

Og helt ærligt.. der er SÅ mange opdateringer fra syrlige, sexudsultede og meget stolte mænd, der er ved at brække sig over Valentinsdag, og brøler om at man skal vise hinanden kærlighed hver dag. Og JA for fanden. Det skal man. Men synes i så ikke at i burde komme ind i kampen? Jeg vil vædde med at der går så mange frustrerede og længselsfulde kvinder rundt og håber på at deres mænd for en gangs skyld kunne finde på at være romantisk og måske købe en smuk buket blomster. Og hvis du absolut skal udgyde vrede og had over Valentinsdag, så kan du i det mindste gøre noget for din kvinde på mandag.. det manglede bare.

.. og lad nu være med at græde snot, når dit kære hankønsvæsen ikke gør noget i dag, hvis du helt konsekvent har brugt de sidste 14 dage på at illustrere hvor cool og nede på jorden du er, ved at gøre grin med hvor latterligt Valentinsdag er.

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© NYMFOMANIA
Maira Gall