27. jan. 2016

Fordele ved at date en ældre mand


Jeg er ret ung. Nogen gange glemmer jeg hvor ung jeg er. Det er lidt ligesom da man gik i 9. klasse og tænkte, at nu var man voksen fordi man snart var færdig med folkeskolen. Det er nok den form for storhedsvanvid jeg lider under nu. Jeg føler mig allerede gammel, og om 10 år vil jeg ryste på hovedet og grine af mig selv. Måske er jeg bare født som en gammel sjæl. Jeg gik ret tidligt i puberteten, og har aldrig rigtig været tiltrukket af fyre på min egen alder - same old story. Da jeg var 16 så jeg fyre på 20, lidt senere blev de 30, så midt 30'erne og lige nu dater jeg en mand midt i 40'erne. I KNOW. Stor aldersforskel. Stor nok til at han kunne være min far. (.. men det er bedre ikke at tænke for meget over sådan noget) Jeg har dog ikke kun set fyre og mænd der var meget ældre end mig selv, men jeg har altid været særligt tiltrukket af aldersforskellen. Jeg har allerede lært en del om at date en mand der er en del ældre end mig selv. På godt og ondt. Og selvom man kunne anklage min research for at være en smule begrænset (læs: tag det her med et gran salt), vil jeg alligevel give jer mit personlige syn på fordele ved at date en ældre mand. (midt 40'erne er ikke engang særlig gammelt? Det er kun fordi jeg er så ung. Så undskyld hvis der skulle sidde en nogen-og-40-årig mand derude og føle sig ramt) Here we go:

Fordele 


Bedre sex
Han har haft en del flere år end dig til at eksperimentere, finde ud af hvad der virker og hvad der ikke gør. Jaja, vi er allesammen forskellige, men det er altså helt fantastisk at have sex med en mand der har afprøvet sine teknikker igennem mange år (og fået ryddet en del af misforståelserne eller de dårlige vaner af vejen). Han kan måske også holde meget længere end yngre fyre, og går meget op i at DU nyder det. Jeg har erfaret at ældre mænd er meget bedre til at være sensuelle og erotiske - de tager sig tid, og sex er en oplevelse og kvalitetstid, hvor yngre fyre har en tendens til at være målorienterede. De er ofte heller ikke særlig sarte. Menstruation og blod på lagenet? - pyt! Analsex? - intet at være flov over. Fisseprutter? - han har hørt det mange gange før, og han reagerer ikke engang på det. 

Ro på tilværelsen
Han har været igennem de vilde ungdomsår hvor man er totalt retningsløs og ikke aner hvilket ben man skal stå på. Han har truffet nogle valg og er (forhåbentligt) godt tilfreds med hvad hans liv indeholder. Han er økonomisk stabil, har et hjem, har sikkert en bil og hans køleskab indeholder faktisk nok ting til at man kan lave et rigtigt måltid mad (han er nemlig også god i et køkken). 

Livserfaring
Når du har problemer er han altid klar til at lytte og give gode råd - han har sikkert selv været der. Læser du til eksamen og tror det er jordens undergang hvis du dumper? Han har selv været der, og kan forsikre dig om at det hele nok skal gå. Kan du ikke finde ud af hvilken forsikring du skal vælge? Han kan sikkert forklare dig om forsikringer, og hvorfor du skal vælge den ene frem for den anden. Har du ingen ide om hvordan man tilbereder en steg? Han har helt sikkert prøvet og fejlet - men har fundet ud af den perfekte fremgangsmåde. Der er altid råd, hjælp og beroligende ord at hente hos ham. 

Følelsesmæssigt moden
Han er ikke bange for sine følelser, og han ved at det er vigtigt at kommunikere. Hvis han er glad for dig lægger han ikke skjul på det, og hvis der er en konflikt sætter han ord på. Han har sikkert været i en håndfuld eller en del forhold før, og har lært hvor vigtigt det er at snakke om tingene, og at en konflikt ikke nødvendigvis betyder at man skal være uvenner. Han forstår også at lytte til dig, uden nødvendigvis at skulle forsøge at løse alle dine problemer. 

Ved hvad han gerne vil have
Han har prøvet mange ting af, og sandsynligvis mange piger. Det kan godt være at han som ung jagtede de meget udadvendte, seksuelt aggressive, platinblonde, storbarmede piger i byen, men han har været der, og han har prøvet det. Nu har han måske fundet ud af at han i virkeligheden elsker sjove og lidt nørdede piger, der rødmer når han siger noget frækt. Det kan selvfølgelig også være den anden vej rundt. Pointen er at han dater dig fordi han synes du er fantastisk. Du er ikke et offer for en liderlig ung fyrs eksperimenter, for han ved at det er sådan en som dig han allerhelst vil have. 

Romantik
En ældre man er ikke bange for romantik. Han tænder gerne stearinlys, laver en god middag, byder på et glas vin og fører lange og dybe samtaler med dig. Han er heller ikke bleg for at ligge tæt og putte og snakke efter sex. Han forstår også vigtigheden af at forkæle en kvinde efter evne. Han hopper også gerne i bilen og kommer og henter dig hvis du er ked af det, og bare har brug for en der holder om dig. Han passer på dig når du er syg, laver te, og render på apoteket for dig. 



Det er desværre ikke kun lutter lagkage, at date en mand, der er meget ældre end en selv. Men den kan vi tage en anden god gang ;-)

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© NYMFOMANIA
Maira Gall